Första besöket på seminstationen

Så i onsdags var det äntligen dags för årets första besök på seminstationen. Lite nervöst men med en inställning om att det var långt ifrån dags nu lastade jag in Kimbi i det nytvättade gula släpet. Kimbi som älskar att vara ute och åka tvekade inte utan sprang glatt på transporten. Ganska exakt 50 minuter tog det att åka från stallet till Flemminge. Det känns ändå helt okej. Väl där fick vi vänta en stund på att några andra hästar kollades innan det var Kimbis tur. Flemminges stall är väldigt öppet och vackert. Murade låga väggar så alla hästar kan stå och ha kontakt med varandra. Kimbi tyckte nog att hästarna kom lite väl nära, hon som är van vid boxgaller.
 
När det var vår tur fick jag ställa Kimbi i seminspiltan. Kimbi är inte helt nöjd med att undersökas men hon är ju så otroligt snäll så hon ställer ändå upp. Och från att tro att det nog fortfarande var stendött på aktivitet i Kimbi så fick jag revidera detta när veterinären sa "det är en hel del på gång". Det var inte färdigt för inseminering men det var troligen nära. Så vi fick åka hem med order om att återkomma två dagar senare. 
 
I morse åkte vi till Flemminge åter igen. Helst hade jag nog stallat upp henne där under denna tiden men Eva hade tyvärr lite ont om boxplatser. Det blir lite meckigt med jobbet att åka men det är tur att jag har en väldigt bra chef (än så länge). Idag hade äggblåsan vuxit en del, men resten av Kimbis kropp var inte riktigt redo för inseminering ännu. Så istället för att chansa och inseminera så fick vi åka hem för att komma på ytterligare ett besök på måndag morgon. Min chef blir nog överlycklig.
 
Tyvärr upptäckte jag att Kimbi var halt i måndags när jag red. Hon får därför vila just nu så får vi se hur det utvecklar sig. Hältan kom plötsligt och är ganska kraftig så förhoppningsvis har hon bara lyckats göra någor dumt i hagen. Hon är inte halt i skritt i alla fall så hon får gå i hagen och chilla och satsa på att bli dräktig istället.


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: