Resultat från bakterieprovet

Igår fick vi svar på bakterieprovet som togs i måndags och Kimbi visade inte helt oväntat på bakterieinfektion i livmodern. Det kändes ändå skönt att få det svaret såhär tidigt på säsongen när det finns gott om tid att åtgärda det.

Idag var det åter dags för koll men tyvärr verkade läget vara ganska oförändrat. Nu var hon däremot inte öppen så vi kunde inte sätta in någon behandling mot infektionen i nuläget utan får avvakta till brunst. Sedan vet jag inte om det kommer bli en brunst med endast behandling eller om de vågar inseminera på den brunsten. Det återstår att se. Hellre att det görs bra försök att inseminera än att bara göra det för sakens skull. Idag kunde jag inte närvara vid kollen av Kimbi då jag hade utbildning med jobbet, så jag lämnade henne där över dagen. Därmed vet jag inte riktigt vad veterinären sa. Kontentan är i alla fall att hon vill ha tillbaka Kimbi redan på måndag. Ett evigt farande känner jag, men det är bara att satsa all in.

(null)

Kimbi som varit halt sista 1,5 veckan har glädjande nog börjat bli betydligt bättre nu. Förhoppningsvis hade hon bara lyckats trampa på något. Fortsätter det bättras såhär hoppas jag kunna sätta igång henne igen så smått under nästa vecka. Men hon har gått från att vara lite ovillig att trava till att komma galopperandes i hagen när jag ska ta in, så viss bättring har det onekligen blivit.



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: