Station spikad!

Nu känns det bra. Jag har fått bekräftat att den seminstationen som jag ville använda i år kan ta emot Kimbi redan när den öppnar den 16 april. Hon kommer i år få åka till Flemminge gård! Förra året hade jag kontakt med dem men på grund av många egna hästar kunde de inte ta emot utomstående ston för uppstallning innan de andra gått ut på bete i slutet av maj. I år såg det lite annorlunda ut så jag lyckades få in Kimbi där.

Fördelen med denna station är bland annat att det inte ligger alltför långt bort. 5 mil från stallet ungefär, vilket ju är betydligt närmre än 13 mil som jag hade till Salsbro förra sommaren. Eftersom det är förhållandevis nära så kommer jag inte stalla upp henne på stationen hela tiden utan endast dagarna kring brunst och insemination. Sedan kan jag ta hem henne igen och därmed slipper jag vara hästlös någon längre tid. Förra året höll jag på att gå sönder av tristess av att inte ha någon häst.

Jag känner en hög tilltro till Flemminge. Eva som driver den verkar väldigt engagerad och kunnig, och väldigt mån om att det ska bli bra. Kimbis uppfödare hade sin hingst där i en säsong och hon var också väldigt nöjd med deras hantering. Så det känns superbra! Nu är det mindre än två veckor kvar tills säsongen drar igång. Jag längtar!



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: