Säg hej!

Det var med något slags konstigt lugn jag åkte till stallet i morse. Min magkänsla har sagt att Kimbi inte är dräktig denna gång och jag har på något sätt förlikat mig med tanken om att det kanske inte blir något föl för vår del. Jag har lagt fokus på att tänkt på vilken otroligt fin häst jag har och hur lyckligt lottad jag är att hon är frisk, och att hon är min. Oavsett föl eller inte så är det samma häst.
 
Rullade in på Flemminge strax innan 9 och det var ingen kö så vi fick komma in direkt. Jag pratade med Eva och sa att jag inte trodde att Kimbi var dräktig denna gång, och hon sa att hon kanske trodde att hon behövde en omgång behandling till. Kimbi som brukar vara ganska spänd vid undersökningen stod idag väldigt avslappnat och det såg nästan ut som om hon skulle somna. Inte helt omöjligt med tanke på att jag fick väcka henne på morgonen då hon stod längst ned i hagen och sov, men hon kanske också visste något som inte vi visste. Både jag och Eva blev väldigt överraskade när Ulrika, veterinären, säger "det är något där". Jag frågade om det var sant och fick en bekräftelse. Glädjeskrik, glädjetårar och jag och Eva kramades om. En underbar känsla, och ingen blev gladare än jag. 
 
Kimbi är dräktig! Kan inte fatta det. Dräktig, dräktig, dräktig! Såklart är jag fortfarande nojig för att hon ska resorbera, som hon gjorde förra året. Den gången såg dock inte embryot helt ok ut men nu finns det ingenting som går att klaga på. Idag var hon på dygn 19. Nästa koll är kring dygn 30. Hade jag känt mig säker hade jag kunnat hoppa över den kollen, men med tanke på all otur hittills så väljer jag att kontrollera allt jag kan. Veckan efter midsommar är det därför koll igen. Måtte allt se bra ut då också!
 
Säg hej till Kimbi junior! 
 
Fadern är vackra Gammelenggårds Zappa <3
 
 


Rebecca Adnell

Men ååh vad mysigt! Grattis!

Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: