Sveriges nojigaste

Efter lite funderande fram och tillbaka har jag beslutat att låta Kimbi vila närmsta veckorna för att inte riskera hennes dräktighet. Eva på seminstationen har sagt att jag kan rida som vanligt. Jag är bara så rädd för att Kimbi av någon anledning ska stressa upp sig, och då kommer jag anklaga mig själv om det inte finns något föl vid nästa koll. Så nu går Kimbi bara och njuter i hagen, och får komma in och få sina mineraler och massa kärlek varje dag. Kimbi har inget emot det, men jag vet att hon också älskar att jobba och hade nog helst sträckt ut i en galopp på en åker. Men det får vänta lite. Jag är nog Sveriges nojigaste hästägare, men det struntar jag i.

Nästa koll är kring dygn 30 vilket blir precis efter midsommar. Om allt ser bra ut kommer man då kunna se fölets hjärta då. Hoppas, hoppas, hoppas allt ser bra ut! 

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: