Om man valde rätt vet man först efteråt

Det är lite drygt 1,5 månad kvar tills stationerna slår upp portarna för säsongen 2018. Bruksprovet pågår för fullt och avelssverige spånar om vilka hingstar som i år lyckas trava sig till ett godkännande. På den punkten känner jag att jag inte har så mycket åsikter i år. Det var ingen wow-häst som tilltalade mig direkt. Några fina, men det bör de trots allt vara om de är där.
 
Istället för att fokusera på bruksprovet sitter jag och spånar på seminstationer. Jag inser vikten av att välja en bra station. Svårt är det dock, eftersom det inte finns någon nyanserad bild av seminstationer att tillgå för privatpersoner. Ingen offentlig statistik, och jag har en känsla av att folk inte vågar tala ned stationerna om de är missnöjda. Hur ska man egentligen veta? 
 
Hittills har jag inte bestämt mig för vilken hingst jag ska använda. En del väljer den station hingsten står på. Det skulle jag gärna kunna tänka mig eftersom oddsen är bättre då. Men om hingsten inte står på AI? Vilken väljer man då? Hur vet jag vilka jag ska akta mig för? Det känns som en chansning och att man vet först efteråt om man valde rätt eller inte. Står man med ett dräktigt sto i höst var det rätt, och i annat fall blev det ytterligare en sommar med ett otroligt dyrt sommarbete. 


Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: