Risken är överhängande

Jag har insett att det finns en ganska stor risk att mina drömmar om föl kommer misslyckas även i år. Det är inte alla säkert att det kommer bli något föl 2019, oavsett hur mycket  jag vill det. Blir det ingenting i år har jag försökt göra allt jag kan, och då får jag inse att  Kimbi aldrig kommer bli mamma.

Just eftersom jag vet hur osäkert allt är så väljer jag att inte prata högt om mina drömmar på sociala medier. Däremot vet ju min familj, mina vänner, stallkonpisar och kollegor on det av förklarliga skäl. Det innebär också att jag får mycket frågor. I år när jag inte har Kimbi heltid på stationen finns det ju många fler tillfällen att fråga. Det gör mig mest nedslagen att få alla frågor och behöva älta våra bakslag och trampande på stället. Jag vet dock inte hur jag skulle kunna säga det till dem på ett trevligt oh subtilt sätt. Jag är rädd för att jag skulle låta ohövlig.

Jag lovar att låta hela världen veta om Kimbi skulle bli dräktig och verka ha en bra dräktighet framför sig. Men fram tills dess kan man nog mest räkna med att vi inte uppnått några större framsteg. 

(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: