Dygn 125

Idag är det dygn 125. Det är strax över 4 månader passerade och 209 dagar kvar till d-day. Hösten har kommit med stormsteg och snart är det nog dags att stalla in Kimbi på nätterna. Än så länge går hon ute i lösdriften dygnet runt. Det är hon väldigt nöjd med, men jag vet att hon gärna blir ganska trött av att sova ute när det blir kallare. Jag själv har pkt på en dum förkylning så Kimbi får vänta lite ned att komma in. Jag orkar inte göra mer än nödvändigt i stallet just nu.

Igår när jag skulle ut och skritta en sväng ville Kimbi först inte låta mig spänna sadelgjorden. Hon lev jättesur så fort jag böjde mig ned och försökte nå gjorden. Efter lite övertalning gick det bra, och när gjorden väl satt där var hon precis som vanlig, och glad och mysig på ridturen.

Idag hade jag henne bara inne en stund och tänkte mysa lite. Kimbi var dock inte nöjd med att jag klappade nära magen. Så fort jag rörde henne bakåt flanken blev hon svinsur. Inte alls likt Kimbi, så jag misstänker att detta är ett tecken på att hon börjar känna av dräktigheten lite mer nu. Jag hoppas att det inte blir värre. Planen är ju att komma igång och rida lite mer igen nu. Men det gäller att lyssna på Kimbi, så vi får se hur det blir framöver.

Den bästa vyn :)
(null)



Stalker?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: